tirsdag den 2. september 2014

Ungarsk gullash


 Juhuuu endelig fik jeg taget mig sammen til at sætte mig ned og blogge lidt igen! Er ked af der har været lidt stille, men jeg tror lige jeg trængte til ferie ;) Og endelig er det blevet godt vejr igen! Men i sidste uge var det da godt nok noget møg-vejr, det var koldt, blæsende og ikke mindst regnende(kan man sige det?). Til sådan en vejr hører sig noget rigtig varmt hyggemad til, så jeg gik i gang med at lave ungarsk gullash - selvfølgelig med hjemmelavet kartoffelmos ;)


Dette var lige det eneste billede jeg fik i farten! :)

Til 4 personer skal du bruge

- 3-400 g gullash-kød
- 8 gulerødder
- 2 løg
- Noget til at stege i (f.eks. olie)
- 1 dåse hakkede tomater
- 1 dåse tomatpuré
- 2 store spsk paprika
- Salt og peber
- 2 dl vand
- 2 bouillonterninger med oksekødssmag


- 4-5 fed hvidløg

- 1 laurbærblad
- Jævning  (f.eks. 1 tsk maizena blandet med ½ dl. vand)

Hak løg og skær gulerødderne i nogle gode stykker.
Svits løget i lidt fedtstof til de bliver blanke og tilsæt kødet og lad det brune. Tilsæt gulerødder sammen med tomatpure og hakkede tomater. Kom vand og bouillon i sammen med presset hvidløg, laurbær, paprika og peber(salt tilsættes først efter det har simret).
Lad nu det hele småsimre i ca en time og bland herefter jævningen i. Lad det simre lidt længere og fisk så laurbærbladet op. Smag til med salt og server med en lækker hjemmelavet kartoffelmos - eller måske ris?

Håber i alle vil nyde de dejlige solskinsdage som nu er kommet! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar