torsdag den 2. januar 2014

Pulled chicken

Dette er endnu en af min eksperimenter med at lave lækre retter med noget andet end svinekød. Som i sikkert ved har det været ualmindeligt populært at lave pulled pork på det seneste, og jeg ville også gerne være med, men jeg har altså lavet den lidt om :)


Jeg var lige kommet hjem fra jul og trængte til noget lækkert - sjovt nok, når man tænker på alt den mad jeg har spist :) Men sådan blev det altså. Ud fra hvad jeg kunne læse mig frem til tager det også en del længere tid at lave pulled pork, så det er jo også et plus. 

Til 2 pers:
- 2 kyllingebryster, ca. 300 g
- ca. 2 spsk worcestershire sovs
- salt
- paprika(gerne røget)
- en lille sjat vand

Læg kyllingebrysterne i en stegepose, tilsæt krydderier, sovs og vand og ryst det godt sammen. Sæt det på en bageplade og kom det i ovnen i 1½ time ved 200 grader. Når det er færdigt tages det ud og kødet rives fra hinanden med to gafler og blandes med barbeque sovs.
Forhåbentlig har i en bedre ovn end min lille bord-ovn, så i ikke behøver eksperimentere med indstillingerne fordi varmelegemerne sidder så tæt på :) 

Jeg lavede en coleslaw til(der blev rigeligt!)
- 160g. hvidkål, skåret fint eller revet
- 160g. gulerødder, revet groft

- 4 spsk creme fraiche
- 2 spsk god mayonaise 
- 1 tsk citronsaft
- 1 tsk sukker
- salt og peber 

Bland ingredienserne sammen og bland det med hvidkål og gulerødder.

Kom kylling og coleslaw i en burgerbolle og top med noget mere snask, f.eks. ketchup eller tabasco!
Enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar