mandag den 16. december 2013

Kyllingekarbonader

Hvad er bedre en kød med rasp serveret med kartofler, en lækker sovs og dampet broccoli? Jeg kan kun komme i tanke om få ting.
Jeg er vild med sovs og derfor finder jeg tit opskrifter som man kan lave sovs til ;)
Denne gang blev det til kyllingekarbonader.


Selve opskriften er faktisk ret simpel og så er det jo bare at lave noget tilbehør til.

Til 2 karbonader skal du bruge:
- 250-300 g. hakket kyllingekød
- lidt rasp
- 1 æg
- salt og peber

Form kyllingefarsen til to store "boller", vend det først i sammenpisket æg og dernæst i raspen(bland lidt salt og peber heri). Steges i smør ved middelhøj varme i ca. 15 minutter. Husk at kyllingekød skal være stegt igennem.
Som i kan se serverede jeg kartofler, sovs og broccoli til. Det er altså virkelig lækkert. Herhjemme går vi selvfølgelig op i at spise så sundt som muligt, men man skal også nyde livet!
Jeg håber i alle nyder livet og denne dejlige juletid :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar