lørdag den 1. juni 2013

En slags hvidløgsmarinade og grill-hygge

I tirsdag var Joachim og jeg til grill-hygge med nogle venner. Vi havde besluttet at tage kylling med, så vi skulle finde en marinade. Jeg fandt en og halverede den, for vi skulle jo altså ikke lave mad til 5 mennesker.


 Det er egentlig en meget nem marinade. Den smagte godt, men altså ikke super-duper godt. Men af første forsøg at være, synes jeg det blev meget godt :)

Ingredienser:
2-3 kyllinge bryst fileter 

  • 5 spsk. neutral olie
  • 4 spsk. soya
  • 4 spsk. citronsaft (bare den fra plastik dut, hvis man ikke gider bøvlet)
  • 5 fed hvidløg 
Alle ingredienserne skal blendes sammen til en ensformig masse. Kom fileterne ned i en pose og hæld marinaden over. Lad den stå og trække - gerne natten over. 




 Det var en rigtig hyggelig dag/aften, lige hvad jeg havde brug for til at skyde min sommer i gang :)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar