torsdag den 4. april 2013

Hjemmelavet Mysli

Jeg er på det seneste blevet ret træt af havregryn med rosiner til morgenmad, så jeg tænkte at jeg måtte finde på noget andet.
Så kom jeg i tanke om MYSLI. Jeg kan faktisk godt lide mysli, men det man kan købe, har bare altid haft et rygte for at være fyld med sukker og alt muligt andet, der ikke er godt for dig. Så jeg tænkte "man må da kunne lave det selv" og besøgte min gode ven Google, for at se om jeg kunne finde en opskrift.
HOLD DA OP, hvor er der mange forskellige slags mysli derude, og hvilken skal man så vælge? Jeg har her fundet en som er enkel og samtidig virker nogenlunde sund.


Du skal bruge

  • 1 spsk. olie
  • 2,5 spsk. honning
  • 2 dl. grovvalsede havregryn(jeg brugte finvalsede)
  • 1 dl. speltflager(kunne ikke finde nogen, så jeg brugte bygflager)
  • 1 dl. solsikkefrø
  • 1. dl. mandler
  • ½ dl. hørfrø 
Start med at hakke mandlerne groft og blande alle de tørre ingredienser


Hæld olie og honning på en pande og smelt det sammen. Hæld derefter de andre ingredienser på panden og rør rundt med det samme. Rist blandingen ved middelvarme i ca. 5 min. og rør rundt i det en gang i mellem.


Herefter skal myslien køle af i panden og hældes så på lufttætte beholdere. Det smager så godt, især når det er lunt!

Så har jeg tænkt mig at spise det på noget græsk yoghurt eller lignende og måske med noget lækkert frisk frugt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar